marți, 19 octombrie 2010

Lecturi urbane si insignele lor :)

Ideea care sta in spatele Lecturilor urbane este geniala. Ce poate fi mai frumos decat sa indemni lumea sa citeasca ? Sa inveti oamenii ca intre filele unei carti gasesti cele mai frumoase povesti, ganduri, suflete, peisaje. Ca fiecare carte e un suflet de care uneori nu te desparti niciodata. Pentru ca acel suflet e atat de apropiat de al tau incat nu iti poti imagina viata fara el. Nu imi ajung degetele sa numar acele suflete intinse pe zeci sau sute de pagini care au umblat alaturi de mine pe drumuri lungi. Care s-au mutat cu mine dintr-o in casa in alta. Care m-au facut sa rad. Sau care m-au lasat sa plang fara sa ma intrebe de ce. Fiecare vara incepe cu Maria si marea. Fiecare toamna incepe cu Fiul risipitor. Fiecare an are in el Magicianul. Fiecare tristete se cauta in Anna Karenina. Fiecare zi se termina cu fratii Grimm. sau cu Andersen. Sau Vladimir Colin. Sau cu alte povesti care mi-au inchis si mie ochii in copilarie. Fiecare desen al copiilor mei e un sarpe care a inghitit un elefant. Nu o palarie. Pentru ca Micul Print m-a invatat de mica faptul ca sufletul vede mai multe decat mintea. Nu te pune in fata lui. Imaginatia ii da aripi.

Ceea ce am scris explica intr-o oarecare masura bucuria si mandria pe care am simtit-o cand Cristina m-a rugat sa le fac niste insigne pentru Lecturi Urbane. Orasul citeste. Nu am pus multe detalii pentru ca sper ca lumea sa ii intrebe: Ce inseamna LU ? Ce e cu insigna aceea ? Si atunci ei vor povesti cu ochii aprinsi, cu emotie si cu drag despre aceste carti minunate si calatoria lor de la oameni darnici la alti oameni avizi de citit. Sau dornici sa incerce.

Mai multe detalii gasiti aici





5 comentarii:

Cristina spunea...

Ioi tu ce faine is :) Like a kid in the candy store asa-s io acu

Im Kontrast spunea...

Ce frumoase sunt ...Absolut geniale!

Ankh spunea...

@Cristina: mi-ati facut o mare bucurie cand mi-ai spus ca vreti sa va fac eu ceva. Si ma bucur din suflet ca va plac

@Im Kontrast Multumesc si mai ales ma bucur ca ai trecut pe la mine. Si ceea ce faci tu este genial si minunat. Nu ma satur de fetele tale. Sunt magice

Im Kontrast spunea...

Multumesc frumos... imi place ce faci si imi place sa vad ca lumea mai si citeste :X i love reading

cristina spunea...

Noi am donat toate insignele...am ramas fara. Dar vom vorbi noi apropo de asta...cand apucam :)